Software

Univerzita nabízí svým zaměstnancům různé softwarové vybavení pro studijní i pracovní účely. Na pracovní stolní počítače a notebooky v centrální správě jsou programy distribuovány skrze klienta se jménem Centrum Softwaru. Odtud si uživatelé mohou volně instalovat programy, které prošly schválením a byly připraveny pro bezobslužnou instalaci.

Jak instalovat programy z prostředí Centra Softwaru ukáže následující videonávod.

Centrum softwaru

Návod na instalaci aplikací na počítačích v centrální správě.

V případě, že požadovaný program v nabídce Centra Softwaru nenajdete, obraťte se prosím na emailovou adresu sccm@ukb.muni.cz

O přidávání programů do Centra Softwaru a jejich aktuálnost se starají technici ÚVT, s nimiž na základě vašeho požadavku započneme diskusi a zajistíme přidání, či úpravu programu.

Hardware

Standardní IT zařízení

Nákup standardního zařízení probíhá přes rámcové smlouvy. Mezi aktuální uzavřené patří smlouvy na:

Počítače

  • flash disky
  • externí disky
  • klávesnice, myši
  • monitory
  • počítače (malé, základní, konfigurovatelné)

Notebooky

  • dokovací stanice
  • notebooky (základní a konfigurovatelné)

Tiskárny atd.

  • tiskárny
  • multifunkční zařízení
  • skenery

Katalog standardního HW naleznete po příhlášení do aplikace Obchod v INET. Pokud potřebujete poradit s výběrem konkrétního modelu IT zařízení, kontaktujte nás.

Speciální IT zařízení

Výpočetní technika (VT) s parametry odlišných od standardní VT se označuje jako speciální a většinou se nakupuje přes DNS (Dynamický Nákupní Systém) nebo výběrové řízení (v závislosti na vnitřních ustanoveních daného hospodářského střediska).

Rádi vám pomůžeme s výběrem vhodné konfigurace zařízení dle vašich potřeb.

Při nákupu přes veřejnou zakázku vám rádi pomůžeme se specifikací parametrů pro výběrové řízení.

Technikovi CIT prosíme upřesněte Váš požadavek - tzn. uveďte předpokládanou cenu nákupu, účel, k jakému budete zařízení využívat, zvláštní požadavky či specifika prostředí, kde budete zařízení využívat.

Adobe licence

Pro produkty Adobe nejsou vysoutěženy rámcové smlouvy. Pro objemnější nákupy je třeba dodržovat postupy stavované jednotlivými HS.

Postup při nákupu trvalé licence:

SW Adobe nakupujeme centrálně za standardní EDU ceny. Dodavatelé by měli dodržovat EDU ceny, doporučujeme nakupovat u ověřených dodavatelů.Při nákupu postupujeme takto: pracoviště vystaví objednávku v Magionu na vybranou licenci a pošle ji na CIT SUKB cit@ukb.muni.cz. CIT SUKB zajistí objednání u dodavatele a program potom i nainstaluje. Licence Adobe evidujeme na osoby, proto se do objednávky uvádí i jméno zaměstnance.

Například u dodavatele Digital Media (IČO: 25835513) platí pro MU VIP Level 4.
Aktuální ceny všech licencí jsou dostupné na stránce Digital Media (Adobe EDU VIP 4): https://eshop.digitalmedia.cz/cs/special/adobe-edu-vip4
Konkrétně pro Acrobat 2020 Professional: https://eshop.digitalmedia.cz/cs/special/adobe-edu-vip4/adap-acrobat-2020-professional

Postup při nákupu časově omezené licence:

U časově omezených licencí se licence váží vždy přímo na uživatele. Pracoviště si nákup řeší samo s dodavatelem, CIT zajišťuje pouze instalaci a evidenci. Pokud budete nakupovat sami, uvádějte do e-mailu objednávky i univerzitní e-mail dané osoby, pro kterou licenci kupujete. Na tento mail vám vytvoří Adobe ID účet, kde je daná osoba pak správcem i uživatelem a přijdou na něj všechny pokyny k instalaci.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.